Profilaktyka nowotworowa

Zobacz skład kapsułki

Stale prowadzone badania potwierdzają, że na stopień zachorowalności na nowotwór mają wpływ zarówno uwarunkowania genetyczne, jak również obcowanie z niekorzystnymi, tzw. rakotwórczymi czynnikami (np. w środowisku pracy). Nie można więc jednoznacznie określić zbioru czynników odpowiedzialnych za powstawanie choroby nowotworowej, a tym samym – przygotować precyzyjnie opracowany plan zapobiegania. Niezbędna jest elastyczność oraz otwartość na rozmaite badania oraz akcje profilaktyczne, które wraz z rosnącą świadomością stają się coraz silniejszą metodą walki z nowotworem. Dane statystyczne z przestrzeni pierwszej dekady XXI wieku wyraźnie wskazują, jak rośnie liczba zachorowań – zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Potwierdza to przede wszystkim coraz skuteczniejszą rolę profilaktyki, która pozwala wykryć coraz więcej przypadków zachorowań. Dostępność leczenia, powszechność akcji zachęcających do cyklicznych badań, jak również działania edukacyjne mające na celu uwrażliwić nas na oddziaływanie czynników rakotwórczych, a tym samym –pomóc w świadomym ich unikaniu – to wszystko powoli zmienia profil leczenia i diagnozowania raka. Niezmiennie jednak najsilniejszą bronią pozostaje szeroko rozumiana profilaktyka, która rozpoczyna się od samodzielnej, uważnej obserwacji zmian w funkcjonowaniu własnego ciała, reagowaniu na pierwsze, niepokojące objawy oraz konsultowaniu ich z lekarzem.

Przede wszystkim zalecamy prowadzenie ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA. Pozwoli to nie tylko zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka, ale również znacznie poprawi kondycję organizmu, zmniejszy jego podatność na inne choroby i w sposób naturalny podniesie jego odporność. Należy pamiętać, że nawet 100% zastosowanie się do wszystkich, przedstawionych przez nas wskazówek nie jest gwarancją skutecznej ochrony przed nowotworem. Jest jednak działaniem, które znacznie zmniejsza ryzyko zachorowalności.

Niestety, wiele z zaleceń lekarzy, które mają swoje odzwierciedlenie w wynikach licznych badań, z czasem zamienia się w puste frazesy oraz podszyte są fatalistycznym przekonaniem o nieskuteczności wprowadzanych zmian. Rezygnacja z takich „przyjemności” jak alkohol czy papierosy w przekonaniu wielu i tak nie uchroni ich przed chorobą. Nie zdają oni sobie sprawy z tego, że dostosowanie się do wskazówek (m.in. tych, które prezentujemy poniżej) zmniejsza szanse na pojawienie się chorób przewlekłych nawet o 80%! Jesteśmy więc całkowicie przekonani, że zmiana dotychczasowego stylu życia na zdrowy zaowocuje bardzo korzystną metamorfozą oraz lepszym samopoczuciem.

Chroń się przed rakiem

Poniżej przedstawiamy Państwu kilka podstawowych zasad, które pozwolą nie tylko zmniejszyć ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe, ale korzystnie wpłyną na ogólne samopoczucie, kondycję oraz stan zdrowia organizmu. Zachęcamy do tego, by zastosować się do tych porad.

1. Ruch to zdrowie

Nie tylko ze względu na ryzyko choroby nowotworowej, ale również zagrożenie pozostałymi chorobami przewlekłymi należy zatroszczyć się o regularny ruch. Zaleca się przynajmniej 3,5 godziny aktywności fizycznej w tygodniu – może to być spacer, ćwiczenia na siłowni, jazda na rowerze, nordik walking lub jakakolwiek inna aktywność. W jej trakcie dochodzi do podniesienia ciśnienia, a tym samym – usprawnienia pracy układu krążenia. Ruch ma również bardzo korzystny wpływ na naszą sprawność, co jest szczególnie ważne w przypadku osób w starszym wieku. Nie da się też ukryć jego korzystnego wpływu na nasze samopoczucie.

2. Wrzuć na luz

Nie od dzisiaj wiadomo, że długotrwały stres znacząco oddziałuje na nasze samopoczucie. Chociaż w krótkich okresach bywa motywujący i pobudzający, to jednak przy dłuższym trwaniu skutkuje znacznym obniżeniem odporności. Wieloletnie badania prowadzone m.in. przez badaczy z USA udowodniły również, że jest on czynnikiem rakotwórczym. Zgodnie z wynikami przeprowadzonych przez nich obserwacji, długotrwały stres zwiększa szanse zachorowalności na nowotwór nawet o 38%. Istotnym wskaźnikiem tych badań jest udokumentowanie, że stres sprzyja również rozwojowi nowotworów złośliwych (podnosi zachorowalność o 18%). Warto więc świadomie unikać sytuacji, które mogą wytrącić nas z równowagi czy też wprowadzić w niezdrową rywalizację.

3. Dbaj o swoje BMI

Jednym z najistotniejszych wskaźników biometrycznych naszego organizmu jest wskaźnik BMI, określający masę ciała. Jest on o tyle ważny, iż pomaga nam w utrzymaniu prawidłowej wagi, a tym samym – zadbaniu o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Nadwaga zawsze stanowi zagrożenie i często staje się przyczyną wielu chorób – jest również czynnikiem sprzyjającym zachoworalności na raka. Należy więc zatroszczyć się o odpowiednio zbilansowaną dietę, która pozwoli utrzymać najkorzystniejszą wagę ciała oraz dostarczy naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych makro- i mikroelementów. Co powinno tworzyć nasze codzienne menu i na co warto zwrócić szczególną uwagę?

  • owoce morza i ryby – warto wzbogacać nimi posiłki;
  • świeże owoce i warzywa, których nie brakuje szczególnie w sezonie letnim;
  • produkty świeże (unikanie produktów konserwowych);
  • pieczywo z mąki z pełnego przemiału.

Co natomiast powinno zostać znacznie ograniczone w naszej diecie?

  • tłuszcze (w tym także potraw smażonych);
  • mięso czerwonego (wieprzowina, wołowina).

4. Ogranicz picie

Istotny wpływ na ryzyko zachorowalności ma również częstotliwość spożywania alkoholu. Jego nadużywanie skutkuje nie tylko uzależnieniem, ale i szeregiem innych chorób. Warto więc zdecydować się na znaczne ograniczenie napojów procentowych oraz ich jak najmniejszą obecność w naszym życiu.

5. Rozwód z nikotyną

Zgodnie z wynikami przeprowadzonych badań palenie papierosów odpowiada za niemal 1/3 zachorowań na raka – przede wszystkim raka płuc (ale nie tylko!). Niestety – narażeni na oddziaływanie tego czynnika są nie tylko osoby palące, ale i tzw. bierni palacze. Papierosy stanowią w takim samym stopniu zagrożenie dla zdrowia i życia kobiet, jak i mężczyzn.

6. Unikaj nadmiernego opalania

Chociaż piękna opalenizna jest symbolem lata, to jednak należy pamiętać, że zmiana koloru skóry pod wpływem oddziaływania promieni słonecznych zawsze pozostaje jej reakcją obronną. Nadmierne narażanie skóry na działanie promieni UV (nie tylko bezpośrednie narażenie na długotrwały kontakt ze słońcem, ale i poprzez częste wizyty w solarium) może prowadzić do poważnych poparzeń lub raka skóry.

7. Nie zapominaj o odpoczynku

Dbając o dobrą kondycję swojego organizmu nie zapominaj o regenerującej roli snu – i on jest potrzebny, aby zachować odpowiedni poziom odporności oraz prawidłowość funkcjonowania wszystkich układów. Przemęczenie znacznie obniża odporność, a tym samym – czyni organizm bardziej podatnym na wszelkie zmiany nowotworowe.

8. Pamiętaj o diagnostyce

Ostatni punkt, na który pragniemy zwrócić szczególną uwagę dotyczy wszystkich, jednak w wyjątkowy sposób powinien zmotywować osoby, których najbliżsi chorowali na raka. Regularne badania, uczestnictwo w programach profilaktycznych oraz badania przeprowadzane zgodnie z kryterium wieku (szczególnie w przypadku programów profilaktycznych skierowanych przeciwko rakowi piersi, szyjki macicy, prostaty etc.) pomogą wykryć nowotwór już w pierwszych stadiach jego rozwoju.

KUP JUŻ TERAZ
INNOWACYJNY SUPLEMENT DIETY

BorelissPro®

Suplement Diety
60 kapsułek

Zobacz już teraz

ProSelect®

Suplement Diety
60 kapsułek

Kup już teraz

pobierz ulotkę

ProStik®

Suplement Diety
60 kapsułek

Zobacz już teraz